Powered By Blogger

måndag 12 april 2010

Glöm inte dom små sakerna i livet i jakten på den stora lyckan



Ibland är jag så upptagen av att rusa framåt att jag inte ser allt som faktiskt är helt underbart runt omkring. Jag har hälsa, en familj med helt underbara barn. Mat att äta, friskt vatten i kranen, kläder att ha på mig och jag får tycka, skriva och säga vad jag vill. Det är vår i luften med löfte om varmare grader och längre dagar. Massor av saker som jag oftast tar för självklart som miljoner världen över önskar att de hade. Jag är lyckligt lottad, trots allt.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen sant...att man ska tillvara och njuta av allt man faktiskt har omkring sig. Det är bra att bli påmind ibland, för det är så lätt att ta allt för givet.

    Hittade även hit och kommer absolut tillbaka till den här trevliga bloggen......Teos matte

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade bloggen Teos matte!

    SvaraRadera