Powered By Blogger

tisdag 13 april 2010

Underbara under


Behå från Twilfit i vårens stora färg.


Fin korallrosa trosa med spets från Twilfit.


Stadig behå med fin brodyr.



Söt behå från Ellos,

Visst är det roligt med fina underkläder. Spets, sköna färger och blanka tyger. Det gör stor skillnad att veta att man har en ny snygg behå än den gamla urtvättade som förlorat färg och passform för länge sedan.
Jag jobbade på Twilfit under ett år och där lärde jag mig en del om storlekar, alltså vilken storlek som det ska vara på behån. De flesta gör misstaget att tro att de har mindre storlek än vad de i verkligheten har. Den vanligaste storleken är 75 B därför begår flertalet damer - och herrar misstaget och tror att den storleken fungerar för alla rakt av. Man förändras också under livets gång. Uppgång och nedgång i vikt, graviditeter, amning och åldrande påverkar storleken.
När julen närmade sig brukade pojkvänner och äkta män komma in med en förlägen min och vilja köpa något sexigt till sin dam. De brukade sällan se en i ögonen-om de inte stärkt sig med en tår innan besöket! Jodå, det var ganska vanligt och ibland kom de i grupp för att på något sätt stötta varandra.
De visste sällan vilken storlek deras utvalda hade och brukade dra till med 75B eller blygt titta på en och säga mindre eller större än vad du har.... Oj vad roligt vi hade åt dessa män som plötsligt blev små rodnande pojkar!
Jag är på jakt efter lite snygga under, någon dag när jag känner för det och har tid ska jag ta mig ut och leta. För det kräver tid och tålamod. Det är bra om man har feelgood dag också eftersom provrum har en förmåga att få en att känna sig ur balans. Tror att ljuset och det trånga utrymmet påverkar en, tacka vet jag lite större provrum och lugn miljö. Ett tips är att gå på förmiddagen när det inte är så mycket köer. Det är inte alla som har möjlighet till det, jag vet.
En butik här i Uppsala som heter Vivi och Viktoria sparar ens måttuppgifter och vad man köpt så att detär lättare nästa gång man ska köpa något. De vet om min storlek, vilket jag inte tänker skriva här...

7 kommentarer:

  1. Ja följer gärna med o letar ;)

    SvaraRadera
  2. Vivi och Viktoria har jag inte varit inne på än.. men passerade där igår och bestämde mig att DÄR ska jag handla nästa gång!
    Det där med storlekar är föresten inte bara svårt för en karl... jag har knappt en aning om vad jag har för storlek själv! :(

    SvaraRadera
  3. Går du till Vivi och Viktoria kan de hjälpa dig! De har även udda storlekar som de större kedjorna inte har. Som sagt, alla har inte 75 B...

    SvaraRadera
  4. Haha.. nä, 75 B var det ett tag sen jag hade, men om jag har udda storlek vet jag inte! :)

    SvaraRadera
  5. Det lär du ju få svar på hos Vivi och Viktoria och du får avslöja det i min blogg om du vill! =)

    SvaraRadera
  6. Haha, Janne...klart du gör :P

    SvaraRadera
  7. Han kan få betala kalaset också om han vill! =)

    SvaraRadera