Powered By Blogger

måndag 26 april 2010

Planer för sommaren



Vill planera en del inför sommaren så att det verkligen blir av att komma iväg. Jag och dottern skulle iväg på en sista minuten under våren, men av olika anledningar har det blivit uppskjutet. Hoppas att vi kan komma iväg i slutet av juni istället.
Några dagar på Gotland skulle vara skönt. Älskar Gotland! I och för sig kan det vara lite väl mycket folk där under sommaren, men det är sånt man får stå ut med.
Öland går också bra, det är speciellt att åka över bron och närma sig alvaret. Ska vara hemma i byn i Småland också. Fixa lite i stugan, åka till havet i Oskarshamn, hälsa på en del släktingar och vänner.
Har ni tips på vad man kan göra?

3 kommentarer:

  1. Har tyvärr dålig koll på just de delarna av landet, men är man hemma på Öland rekommenderar jag att läsa Johan Theorins Ölands-romaner "Nattfåk", "Skumtimmen" och "Blodläge". Själv har jag läst de två första och gillar dem jättemycket. Lite mystiskt abstrakta dessutom...

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst de två första. Tredje få bli till sommaren, kanske när jag är på Öland för att göra spänningen ännu mer olidlig?!

    SvaraRadera
  3. Och som ett brev på posten, typ i alla fall, har jag precis fått låna Blodläge av en kompis! Praktiskt :D

    SvaraRadera