Powered By Blogger

söndag 11 april 2010

Röjarhelg...


Härligt tyg som jag vill ha till balkongen.


Hylla från IKEA, passar bra på balkongen.


Den här helgen har jag använt till att fixa och städa. Har faktiskt inte kunnat ägna alls mycket tid till det under sista halvåret. Tro mig, det tog åtskilliga timmar att få köket i någorlunda skick. Har hunnit med alla fönster och ägnat dom få krukväxter jag har lite omsorg. Jag älskar växter som tål att stå utan vatten länge. Jag brukar köpa den så kallade "Garderobsblomman" för att vara på den säkra sidan. Till köket brukar jag däremot köpa blommande krukväxter som håller några månader, det ger lite extra hemkänsla.
Jag började med att måla om balkongmöblerna förra helgen. Tyvärr har jag inte hunnit slutföra det projektet som jag trodde. Tog upp "kampen" idag igen. Får jag några timmar till är det klart. Hittat en fin hylla på IKEA som jag ska köpa och sätta växter på och ett härligt tyg att sätta på väggarna. Någon som vet var man köpa markistyg eller i alla fall tyg som tål lite regn?
Nu känns det verkligen som vår. Jag tror att det blir en härlig vår och sommar. Jag bestämmer det helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar