Powered By Blogger

torsdag 22 april 2010

Vänlighet betyder så mycket


Vilken skillnad det gör när någon visar lite vänlighet istället för bara en sur trumpen min, attityd eller handling. Jag blir glad av människor som håller upp dörren när man har massa kassar i händerna, stannar och frågar om man behöver hjälp när man ser vilsen ut, tar tid när man ställer frågor i affären, kopplar en till rätt person m.m. Ja egentligen ganska små saker, men det gör all skillnad!
Ska vi försöka vara lite vänligare från och med nu? Även när andra är tjuriga tillbaka... Jag vet, det är så svårt, men det är det bäst "vapnet".
Fram för mer vänlighet i vardagen!

1 kommentar:

  1. Din blogg är så trevlig. Helt sant inlägg. Skrev också ett om just att vara snäll.
    http://dasilvadig.wordpress.com/2010/04/24/var-snall-mot-mig-sa-ar-jag-snall-tillbaka/

    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera